logo
  1. O Patronat Honorowy Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL
    (w organizacji) lub udział Dyrektora Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL (w organizacji) w Komitecie Honorowym mogą ubiegać się osoby, organizacje i instytucje prowadzące działalność kulturalną, sportową, edukacyjną, naukową lub charytatywną, przyczyniające się do upamiętniania postaci Żołnierzy Wyklętych oraz więźniów politycznych z okresu PRL i wydarzeń z nimi związanych.
  2. Ilekroć mowa jest o:
  • Regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin Patronatu Honorowego Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL (w organizacji) lub udziału Dyrektora Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL (w organizacji) w Komitecie Honorowym;
  • Muzeum – należy przez to rozumieć Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL (w organizacji) z siedzibą przy ul. Rakowieckiej 37, 02-521 Warszawa;
  • Wnioskodawcy/Organizatorze – należy przez to rozumieć osobę, organizację lub instytucję planującą, organizującą i realizującą przedsięwzięcie, dla którego ubiega się o Patronat Honorowy Muzeum lub udział Dyrektora Muzeum w Komitecie Honorowym.
  1. Muzeum nie obejmuje Patronatem Honorowym i nie bierze udziału w Komitecie Honorowym przedsięwzięć związanych:
  • ze statutową działalnością instytucji, stowarzyszeń, fundacji, związków i organizacji innych, niż przyczyniających się do upamiętniania postaci Żołnierzy Wyklętych oraz więźniów politycznych z okresu PRL i wydarzeń z nimi związanych;
  • z prowadzeniem działalności gospodarczej – komercyjnej, w której Wnioskodawca/Organizator planuje osiągnięcie zysku;
  • ze zbiórkami pieniężnymi;
  • z prowadzeniem działalności marketingowej, której organizowanie służy promocji produktów i usług;
  • z działalnością o charakterze lobbingowym;
  • z działalnością o charakterze politycznym;
  • z propagowaniem osób, postaw i poglądów naruszających dobre imię Żołnierzy Wyklętych oraz więźniów politycznych z okresu PRL.
  1. Muzeum nie obejmuje Patronatem Honorowym działalności żadnego
    z Wnioskodawców/Organizatorów, a jedynie konkretne przedsięwzięcia.
  2. Muzeum nie obejmuje Patronatem Honorowym wydarzeń objętych Patronatem Honorowym Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej lub Patronatem Honorowym Małżonki Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w związku ze sprawowaniem przez nich Patronatu Honorowego jedynego i wyłącznego.
  3. Muzeum obejmuje Patronatem Honorowym wyłącznie przedsięwzięcia w pełni zaplanowane i przygotowane do realizacji.
  4. W celu uzyskania Patronatu Honorowego Muzeum lub zgody na udział Dyrektora Muzeum w Komitecie Honorowym należy złożyć wniosek na prawidłowo wypełnionym formularzu, którego wzór stanowi załącznik do Regulaminu.
  5. Wniosek, o którym mowa w pkt. 7, należy złożyć nie później niż na 60 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem przedsięwzięcia, drogą elektroniczną na adres: patronaty@muzeumrakowiecka37.pl lub listownie na adres: Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL (w organizacji), ul. Rakowiecka 37, 02-521 Warszawa. Za datę złożenia wniosku uznaję się datę wpływu wniosku do Muzeum. W przypadku złożenia wniosku w terminie późniejszym niż określony w zdaniu pierwszym, Muzeum może pozostawić wniosek bez rozpatrzenia.
  6. O wyniku rozpatrzenia wniosku, o którym mowa w pkt. 7, Wnioskodawca/Organizator zostanie poinformowany tą samą drogą, którą wniosek wpłynął. Złożenie kompletnego wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem Patronatu Honorowego Muzeum ani udzieleniem zgody na udział Dyrektora Muzeum w Komitecie Honorowym.
  7. Przyznanie Patronatu Honorowego Muzeum lub wyrażenie zgody na udział Dyrektora Muzeum w Komitecie Honorowym nie oznacza deklaracji wsparcia finansowego, materialnego, organizacyjnego lub osobistego udziału przedstawiciela Muzeum w przedsięwzięciu.
  8. Wnioskodawca/Organizator, który otrzymał Patronat Honorowy Muzeum lub zgodę na udział Dyrektora Muzeum w Komitecie Honorowym informuje o tym fakcie we wszystkich drukach i materiałach związanych z przedsięwzięciem poprzez umieszczenie na nich logotypu Muzeum. Wzory logotypu Muzeum zostaną przesłane Wnioskodawcy/Organizatorowi pocztą elektroniczną na adres wskazany w formularzu wniosku, o którym mowa w pkt. 7.
  9. Odmowa objęcia przedsięwzięcia Patronatem Honorowym Muzeum lub wzięcia udziału Dyrektora Muzeum w Komitecie Honorowym jest ostateczna, nie wymaga uzasadnienia oraz nie przysługuje od niej odwołanie.
  10. Muzeum zastrzega sobie prawo do pozostawienia wniosku o Patronat Honorowy lub udział Dyrektora Muzeum w Komitecie Honorowym bez rozpatrzenia, w przypadku gdy wniosek jest niekompletny lub nieczytelnie wypełniony.
  11. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy:
  • zaszły istotne dla przedsięwzięcia okoliczności, o których Wnioskodawca/Organizator nie poinformował Muzeum;
  • Wnioskodawca/Organizator naruszył postanowienia Regulaminu;
  • przedsięwzięcie może negatywnie wpłynąć na wizerunek Muzeum;

Dyrektor Muzeum może zdecydować o odebraniu przyznanego Patronatu Honorowego Muzeum albo odmówić wzięcia udziału w Komitecie Honorowym.

  1. Wnioskodawca/Organizator, któremu odebrano Patronat Honorowy Muzeum lub odmówiono udziału Dyrektora Muzeum w Komitecie Honorowym, zobowiązany jest do bezzwłocznego zaprzestania korzystania z logotypu Muzeum oraz informowania w jakiejkolwiek formie o przyznanym przez Muzeum Honorowym Patronacie albo udziale Dyrektora Muzeum w Komitecie Honorowym.
  2. Organizator, którego przedsięwzięcie zostało objęte Patronatem Honorowym Muzeum lub, w którego Komitecie Honorowym brał udział Dyrektor Muzeum, zobowiązany jest do przesłania na adres poczty elektronicznej patronaty@muzeumrakowiecka37.pl sprawozdania dotyczącego przedsięwzięcia objętego Patronatem Honorowym Muzeum lub przedsięwzięcia, w którego Komitecie Honorowym wziął udział Dyrektor Muzeum. Sprawozdanie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, powinno zawierać co najmniej takie elementy, jak: dane Organizatora, liczba uczestników, opis zrealizowanych działań, opis niezrealizowanych działań wraz z podaniem przyczyny (jeśli dotyczy).
  3. Wszelkie materiały promocyjne i informacyjne dotyczące przedsięwzięcia objętego Patronatem Honorowym Muzeum lub przedsięwzięcia, w którego Komitecie Honorowym udział bierze Dyrektor Muzeum podlegają obowiązkowej, uprzedniej weryfikacji przez Muzeum. Materiały do weryfikacji należy przesłać na adres poczty elektronicznej: patronaty@muzeumrakowiecka37.pl. Muzeum zastrzega sobie prawo do publikowania materiałów, o których mowa w zdaniu pierwszym, na profilach Muzeum w mediach społecznościowych (Facebook, portal X, Instagram) oraz na stronie internetowej Muzeum wraz
    z informacją o udzielonym Patronacie Honorowym Muzeum lub udziale Dyrektora Muzeum
    w Komitecie Honorowym, na co Wnioskodawca/Organizator wyraża nieodwołalną, nieograniczoną czasowo i terytorialnie zgodę. Materiały, o których nowa w zdaniu pierwszym nie mogą naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich, w szczególności praw autorskich oraz dóbr osobistych. W przypadku naruszenia przez Wnioskodawcę/Organizatora zobowiązania, o którym mowa w zdaniu czwartym, Wnioskodawca/Organizator zwalnia Muzeum z jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego tytułu.
  4. Wnioskodawca/Organizator ubiegający się o przyznanie Patronatu Honorowego Muzeum lub udziału Dyrektora Muzeum w Komitecie Honorowym jest zobowiązany do zapoznania się z Regulaminem i przestrzegania jego postanowień.

Wzór wniosku o Patronat Honorowy Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL (w organizacji) lub udział Dyrektora Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL (w organizacji) w Komitecie Honorowym.

Pobierz plik

Inicjatywy upamiętniające Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL.